Een woning verkopen is voor velen een grote stap in het leven. Daarom is het belangrijk om hier met veel zorg mee om te gaan en de juiste beslissingen te nemen.
Met ons zorgvuldige opgestelde stappenplan helpen we je een vlekkeloze en zorgeloze verkoop. Doordat het voor beide partijen duidelijk is hoe het proces verloopt, kun je met zekerheid en rust het verkoopproces doorlopen.
Om de verkoop van jouw huis zorgeloos te kunnen laten verlopen, komen we eerst vrijblijvend bij jou langs voor een kennismakingsgesprek. We bekijken direct de woning en inventariseren jouw wensen. Onze makelaars komen altijd voorbereid op dit eerste kennismakingsgesprek, zodat ze jou direct een geschatte waardebepaling kunnen bieden. Aan de hand van de woninginspectie en een marktanalyse maken we in een later stadium een waardebepaling.
Tijdens het kennismakingsgesprek doen we ook een uitgebreide woninginspectie. Hierbij kijken we onder meer naar het onderhoud, eventuele bouwkundige aanpassingen die zijn uitgevoerd, de ligging van het huis, het bestemmingsplan en kadastrale bijzonderheden. Daarnaast bespreken we de huidige verkoopmarkt. Als NVM Makelaar hebben we toegang tot de uitgebreide NVM-databank waarin we marktgegevens opvragen om een goede marktanalyse te kunnen maken.
Na het kennismakingsgesprek ontvang je een persoonlijk verkoopplan. Dankzij een gedegen kennis van onze makelaars, de eerder uitgevoerde woninginspectie en de marktanalyse kunnen we een correcte en onderbouwde waardebepaling maken. In het plan lees je de bevindingen van de makelaar betreffende de woninginspectie en marktanalyse. Ook het besproken verkooptraject wordt nog eens beschreven en wat je in het verkooptraject van EEF Makelaars kunt verwachten.
Wil je na het ontvangen van ons verkoopplan met ons de samenwerking aangaan? Dan kunnen we het verkooptraject gaan starten. We komen opnieuw bij je langs en geven advies voor het verkoop klaar maken van jouw woning zodat jouw huis aantrekkelijk is voor de presentatie en bezichtigingen. We gaan de benodigde documenten verzamelen en beschikken over de nodige lijstwerken zodat jij aan je meldingsplicht voldoet.
In ons verkoopplan zitten de onderstaande verkoopactiviteiten standaard opgenomen:
Na alle voorbereidende stappen, het verkoopplan en de verkoopactiviteiten zal het waarschijnlijk niet lang duren voordat de eerste geïnteresseerden zich melden. We plannen de
bezichtigingen in overleg met jou in en proberen dit te clusteren. Onze gecertificeerde makelaar zal ruim op tijd aanwezig zijn, zodat we de kandidaat-kopers kunnen verwelkomen.
We nemen ruim de tijd om de potentiële koper de sfeer van jouw huis te laten proeven. Je ontvangt direct na de bezichtiging een verslagje van onze bevindingen en na een aantal dagen benaderen wij de kijkers. Je hoeft je dus nergens zorgen over te maken!
Tijdens het verkoopproces houden we je regelmatig op de hoogte over het verkoopproces door middel van een voortgangsrapportage. Hierin ontvang je de actuele cijfers en feiten van de verkoop, inclusief de resultaten van de online presentatie en de reacties op de advertenties.
Mocht het nodig zijn om de verkoop te bevorderen, kunnen we er in overleg met jou voor kiezen om een nieuwe actie te ondernemen. Het verhogen van de verkoopactiviteiten kan eenvoudig een stimulans zijn om jouw woning bij een grotere doelgroep extra onder de aandacht te brengen. Wij zullen er alles aan doen om jouw woning zo spoedig mogelijk succesvol te verkopen!
Dankzij de verkoopactiviteiten verwachten we al snel biedingen te ontvangen van potentiële kopers. Met uitgebreid advies, ondersteuning en overleg, halen wij het maximale uit de onderhandelingen. De onderhandelingen handelen onze makelaars op een professionele wijze af, zodat beide partijen tevreden kunnen zijn. Zo blijven wij, ook na een akkoord over de verkoopprijs, voor jou aan de slag gaan. We regelen de afhandeling in een koopovereenkomst.
Het gebruik van een digitaal biedlogboek is verplicht. Wij voldoen aan deze eis door biedingen te ontvangen via een digitaal portaal dat hier speciaal voor is ontworpen. Daarnaast zorgt het ervoor dat biedingen zo compleet mogelijk worden aangeleverd met alle relevante informatie die belangrijk is om een besluit te kunnen nemen.
Na de geslaagde onderhandelingen kan de koopovereenkomst worden opgesteld. Alle gemaakte afspraken worden schriftelijk vastgelegd, zeker niet onbelangrijk! Mocht er iets onduidelijk zijn, kunnen we hem altijd met je doornemen en toelichten voordat de handtekeningen worden gezet. Het ondertekenen van de koopovereenkomst kan bij ons ook digitaal. Wij hebben de software om ervoor te zorgen dat er op afstand, op elk gewenst tijdstip en plaats getekend kan worden waardoor het ondertekenproces geen vertraging op loopt.
Na het tekenen van de koopovereenkomst zijn er nog enkele stappen voordat de officiële overdracht bij de notaris plaats vindt. Uiteraard begeleiden we de afhandelingen richting de notaris. We zorgen ervoor dat zij alle documentatie ontvangen en de aktes kunnen opstellen. Deze worden vervolgens door ons op juistheid gecontroleerd. Ook wordt er een
eindinspectie gehouden bij de woning.
Hierna is het tijd voor het tekenen van de akte van levering bij de notaris waarna de overdracht van eigendom een feit is.
Wil je een woning verkopen, maak dan vrijblijvend een kennismakingsgesprek met één van onze makelaars. Wij geven je een gratis waardebepaling van jouw woning en geven je advies over een goede vraagprijs en een goede verkoopstrategie.We nemen het met zorg opgestelde stappenplan met je door voor een vlekkeloze en zorgeloze verkoop. Na afloop van dit vrijblijvende eerste gesprek is het duidelijk hoe het verkoopproces verloopt en kun je met zekerheid en rust het verkooptraject gaan starten.